Hooters will be opening this fall at Akasaka ,Tokyo

Hootersがついに日本上陸らしい。
ちなみにフーターズの説明には

チアガールをイメージした健康的なHooters Girlのホスピタリティーあふれるおもてなしが人気

とのこと。ホスピタリティの日本語訳がわからないので、それを肌で感じるためにさっそく行ってきます

実際、パンダエキスプレスと並び近くに欲しいアメリカンジャンク、かつくだらなさ満載のこの店にぜひ行かなくては。さっそく本国のメニューをゲットして眺めている。いいねーー。
ただ、salt oceanでも言っているように日本の会社がちょっと不安。いつまで日本で持つかはかなり疑問。すぐいかなくては。Hooters_Menu.pdf 直

Already established US-based competitors include Dallas-based TGI Friday's which has well-known restaurant operator Watami as its Japanese franchisee and Hard Rock Cafe, Tony Roma's & Bubba Gump which in Japan are all under the management of WDI Group. Both Watami and WDI Group are publicly-traded and are known as competent and respected operators. Much less is known about the Hooters franchisee, HJ Inc.

簡単に言うと、対抗馬のFridayはワタミ、ババガンプとハードロックカフェはWDIとしっかりした会社が日本でフランチャイズしているけど、HJってほとんど知られてないけど大丈夫かねと言っている。実際に本当に秋にできるかも不安。